2 Voorstellen 2023-2026 per programma

10. Overzicht Overhead

Beleidsdoel

10.2 De provinciale organisatie is daadkrachtig, wendbaar en duurzaam

De extra nodige formatie wordt gedekt binnen de concernbrede beschikbare materiële budgetten en uitgewerkt in de Programmabegroting 2023. Deze keuze is toegelicht in hoofdstuk 1.6 Bijsturing.

Voor het team facilitair betreft het de inzet van een facilitair specialist, een uitvoerende medewerker, technisch beheer Planon en een medewerker servicecentrum.
Bij Financiën maken we stappen met PowerBI – een applicatie die ons helpt om gegevens uit verschillende bronnen te verzamelen, te beheren en te analyseren via een gebruiksvriendelijke interface. Voor het beheer van Power BI vragen we capaciteit aan. Daarnaast vragen we voor de looptijd van het financieel project een financieel adviseur administratie.
De inzet van een advocatenbureau voor de organisatie neemt veel budgetbeslag in. Daarom gaan we zelf een advocaat werven. De expertise is dan in huis en aan de andere kant geeft dit een besparing. Daarnaast is het noodzaak dat er op korte termijn een aanbestedingsjurist wordt geworven. Zeker gezien het aantal grote aanbestedingstrajecten. Daarnaast verlangt de inzet op de Wet openbaarheid van bestuur (Wob) en Wet open overheid (Woo) een coördinator. Om dit alles te ondersteunen vragen we om de inzet van een juridisch ondersteuner.

Voor het team communicatie betreft het inzetten van een videograaf.

Om de basis beter op orde te brengen is voor het domein Landelijke Leefomgeving (LLO) 1 fte domeinsecretaris en 0,5 fte business information manager (BIM’er) nodig. De domeinsecretaris (1 formatieplaats) ondersteunt de concernmanager LLO en haar managementteam in de bedrijfsvoering binnen het domein en is met name actief op het snijvlak van bestuur, management en ambtelijke organisatie. Deze medewerker adviseert met name over de inrichting van de politiek-bestuurlijke processen binnen het domein en pakt proactief knelpunten op. Dit betekent regievoering op het proces van politiek-bestuurlijke vraagstukken en de ontwikkeling van bijvoorbeeld de strategische ontwikkelagenda. De business information manager is een medewerker die zicht heeft op alle informatievraagstukken (en -behoeftes) die binnen het domein spelen. Deze ondersteunt het management binnen het domein LLO in keuzes op het gebied van informatiemanagement en is de contactpersoon naar het team Informatievoorziening & automatisering dat onderdeel is van het domein Bedrijfsvoering.

Deze pagina is gebouwd op 06/09/2022 15:30:29 met de export van 06/09/2022 15:26:19